گیاهان دارویی
گیاهان دارویی

گیاهان دارویی

طب سنتی

اسم و یا (تنگی نفس )

اسم و یا تنگی نفسی :به علت ورم لوله های تنفسی بوجود میاید و اگر این ورم درمان شود تنگی نفسی هم از بین میرود  .


اسم بر دو نوعند : 1-یکی اسم در دوران کودکی »که اغلب دلیلش ناشی ازحساسیت به گرد و غبار -گل و گیاه -پولیپ بینی  . 

2-در میان سالی و پیری » که در اثر خوب کار نکردن قلب - کلیه ها است


علت سختی تنفس و یا اسیب دیدگی تنفس : 1-تنگ و کوچک شدن قفسه سینه 2-اسیب دیدگی اندامهای دستگاه تنفسی  مثل حنجره-ریه-قصبه-شرائین-ماهیچه های سینه-خوده سینه-احتمال اینکه اسیب دیدگی از مغز و نخاع باشد ممکن است اسیب دیدگی نفس از دستگاه تنفسی مثل کبد-روده-رحم-باشد .


برای بیماران اسمی: نبایدتشک انها ار پر و پشم حیوانات و پرندگان باشد حتما سعی شود از پلی استر باشد -دمای اتاق نبایداز 20 درجه بالا باشد و رطوبت انها نباید از 50 درجه بیشتر باشد - پنجره اتاق باید روبه افتاب باشد و تا ساعتی افتاب داخل اتاق بتابد  -مو -پر-ترشحات-فضولات حیوانات خانگی -سوسک ها -حتی بوی سیگار باعث اسم و الژی میشود -بوی غذا های سرخ شده اذیت میشوند (غذای سرخ شده اشکالی ندارد صرف نمایند ) .



یکی از علل اسم در کودکان : اول اینکه یک حشره ذربینی مایت یا حیره  هستند که در پرزه فرش یا موکت و رختخواب و حتی در اسباب بازیهای پرز دار وجود دارد و هر هفته ملافه ها را با اب داغ و یا نور افتاب قرار داد .



ده فرمان از بیماران اسمی : از غذاها انواع فلفل-زعفران -کرفس-انگور- خربزه که ایجاد حساسیت میکند دوری کنید -اگر سینوزیت دارید یا پشت حلق ترشحاتی دارید درمان نمایید - از مکان ها الوده به مکان های سالم نقل و مکان کنید -استرس روحی اگر دارید باعث ایجاد حمله اسم میشود تا میتوانید ارام باشید - وزنتان بیش اندازه بالا نرود  داروها خود را به موقع استفاده نمایید - دوری از سیگار اجتناب نمایید .


(توجه)- بیماری اسم کودکان وجود ندارد  بلکه ناراحتی معده دارند و برای رفع انها از غذاهای تبلیغی از قبیل سوسیس- کالباس-همبرگر-ماست - شیر -و بین غذا ها اب نخورنند  تمام اینها را رعایت کنند اسم انها خوب میشود .



درمان اسمی ها :گزنه-کنگر-علف چای -بارهنگ-ابلیمو-اویشن-عناب-شلغم-پونه-انجیر-ماهی-اب انار-اب هویج  -سیب خیار ترب سیاه -اش گشنیز-نعناع -شوید.......









اپاندیست(اپادیس)

اپاندیست : روده کوچک ،دارای زائده ای میباشد که در قسمت راست بدن در انتهای روده کور قرار دارد و به ان (صمیمه اعور)  هم میگویند .


اپاندیس: ممکن است در اثر یبوست  طولانی ایجاد شود  . و یا فراموش نباید کرد که گوشت عامل اصلی بروز اپاندیس میباشد و یا خمیرهای نشاسته ای که زیاد خورده شود تولید ترکیبات  شیمبایی علت پیدایش اپاندیس می باشد .


علاج اپاندیس: غذاهای سنگینی که جرم و لای خود بر روده اثنی عشر بر جای مانده و بشدت فشار اورد  .  و برای درمان ان کمپرس اب گرم وسرد باید هر روز دو بار تکرار شود و هر کدام یک ساعت طول بکشد وسپس باید در این وقت به بیمار اب پرتقال و یا نارنگی -الو و سیب پخته داده شود تا از حمله شدن قانقاریای اپاندیس جلو گیری کند


غذای بیمار : غذا های نرم و سبک - پاچه گوسفند -اش ابغوره -اش تمرهندی-شیر-خربزه و .....

اصول اولیه

افت علم فراموشی است .

ای انسان تومی پنداری که جرم کوچکی هستی درعالم هستی ولیکن درتو عالمی بس بزرگ نهفته است،پس توجه کن .

اصول  اولیه طب سنتی ایران : ایرانیان معتقد بودند که تمام هستی از چهار رکن بنام: خاک. اب .هوا .اتش شکل گرفته است که انسان نمونه کوچکی ازاین هستی بزرگ است .


انها معتقد بودند که گرمی -سردی-تری-خشکی چهار قوه مهم هستند که اعتدال و سلامت بدن به اعتدال انهاست وبدن از دو قوه (جسمانی و روحانی ) ترکیب شده است و همواره توصیه می کردند که مردم باید در تقویت هر دو قوه بکوشند زیرا سلامتی یا عدم سلامتی هر یک در دیگری موثر است .


در گذشته ایرانیان : تمام بیماری ها را با گیاهان درمان می کردند ولی متاسفانه بعد از چند دهه انها را کنار گذاشته بودند و الحمدالله دوباره این علم رونق گرفته است و به علم گیاه درمانی یا طب سنتی مشهور است .


خداوند حکیم درمان همه بیماریها و دردها را در طبیعت قرار داده است و می گویند :طبیعت خام طبیعت است .


گلو درد و یا (انژین)

گلودرد ویا (انژین)-یعنی تورم و درد در لوزتین و گلو توام با سردرد و تب ، و کوفتگی ،  درد استخوان وکوفتگی بدن ،گاه با لکه های سفید چرکی به روی لوزه ها همراه است .انژین در اثر میکروب یا ویروسی که بیماری عفونی است می باشد ولی می تواند یک زنگ علامت یک بیماری عمومی باشد --مثل سفلیس -مخملک .